La teoria de les IM de Gardner, ha
contribuït, juntament amb altres, a canviar els punts de vista tradicionals
sobre la intel·ligència humana excessivament centrats en el quocient
intel·lectual (CI), obrint nous espais a la intervenció psicoeducativa, amb
l'esperança d'oferir una educació de qualitat i, sobretot, de millorar el
funcionament cognitiu dels alumnes.
D'altra banda, alguns professionals de
l'educació continuen pensant que un nen que és intel·ligent en matemàtiques és
el més intel·ligent de classe, de la mateixa manera que un nen eficient en
l'àrea de llengua, però no han pogut evidenciar la importància que tenen les
arts, l'esport, la música, ciències naturals, ciències socials, les relacions
socials ... i el fet de com manegi el nen la seva personalitat interna a l'aula
i en relació a les altres àrees.
Considere que els estils d'aprenentatge
són les formes en què les persones aprenem i és per això que l'ús de les
intel·ligències múltiples en el procés d'ensenyament-aprenentatge, són un nou
enfocament per respectar l'estil i ritme d'aprenentatge de les persones. Els
termes "intel·ligències múltiples" i "estils
d'aprenentatge" són diferents, però hi ha un clar vincle entre ells. Es
pot trobar que les descripcions utilitzades en els dos termes són sovint les
mateixes. Cada persona té una barreja d'estils d'aprenentatge. Algunes persones
poden trobar que tenen un estil dominant d'aprenentatge, mentre que altres
podrien utilitzar diferents estils amb diferents tipus de material
d'aprenentatge. Algunes persones aprenen millor a través de la parla, mentre
que altres podrien preferir llegir, escoltar o simplement observar.
Mitjançant el test de les IM ens permetrà fer un diagnòstic per a cada intel·ligència i al seu torn conèixer l'estil d'aprenentatge dominant de l'alumne, a més això ajudarà a adaptar els processos d'ensenyament per a l'aprenentatge màxim i eficaç de cada un. Les diferències als estils d'aprenentatge són les necessitats que han de ser ateses, ja que formen part de l'ensenyament. Quan un alumne no es desenvolupa de manera correcta o tarda a aprendre alguns conceptes en determinades àrees, no vol dir que no tingui intel·ligència, sinó que necessita les eines adequades per facilitar el seu acompliment en la mateixa d'acord a les seves capacitats i habilitats.
Referències Bibliogàfiques
Amstrong, T. (2006). Inteligencias múltiples en el aula: Guía práctica para educadores. Barcelona: Paidós.
Gardner, H. (1983). Frames of mind. New York: Basic Books. (Traducción castellano, Estructuras de la mente. La teoría de las Inteligencias Múltiples. México: Fondo de Cultura Económica, 1987. Última Edición 2001).
Gardner, H. (1991b). The unschooled mind. How children think and how schools should teach. New York: Basic Books. (Traducción castellano, La mente no escolarizada. Cómo piensan los niños y cómo deberían enseñar las escuelas. Barcelona: Paidós, 1993).
Amstrong, T. (2006). Inteligencias múltiples en el aula: Guía práctica para educadores. Barcelona: Paidós.
Gardner, H. (1983). Frames of mind. New York: Basic Books. (Traducción castellano, Estructuras de la mente. La teoría de las Inteligencias Múltiples. México: Fondo de Cultura Económica, 1987. Última Edición 2001).
Gardner, H. (1991b). The unschooled mind. How children think and how schools should teach. New York: Basic Books. (Traducción castellano, La mente no escolarizada. Cómo piensan los niños y cómo deberían enseñar las escuelas. Barcelona: Paidós, 1993).
Gardner,
H (1995). Inteligencias Múltiples, La teoría en la práctica. Barcelona:
Paidós
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada